ЗАКОНОПРОЕКТ №2194. ЗЕМЛЮ В ГРОМАДИ!
Що він передбачає:
- Землі державної власності за межами населених пунктів будуть передані громадам.
За державою залишаться виключно землі оборони, природоохоронні землі, а також ділянки, закріплені за державними підприємствами.
- Місцеві ради отримують право здійснювати контроль за землями.
Громади через органи місцевого самоврядування зможуть контролювати та регулювати питання самовільного зайняття земельних ділянок та нецільового використання земель, затверджувати містобудівну документацію в межах усієї території громади.
- Органи місцевого самоврядування отримають повноважень із затвердження документації із землеустрою та містобудівної документації.
Хто буде мати переважне право на землю сільськогосподарського призначення:
- Переважне право купівлі земельних ділянок сільськогосподарського призначення надається:
- перша черга – особі, яка має спеціальний дозвіл на користування надрами загальнодержавного значення (металічні руди кольорових металів, металічні руди благородних металів, металічні руди рідкіснометалевих та рідкісноземельних металів, радіоактивних металів, електро- та радіотехнічна сировина), в межах яких перебуває земельна ділянка
- друга черга – орендарю земельної ділянки
- Якщо суб’єкт переважного права не може бути покупцем земельної ділянки, він може передає своє право іншій особі.
Така передача можлива лише один раз і реєструється в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно
- Переважне право купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення реалізується, якщо суб’єкт переважного права сплачує ціну, за якою здійснюється продаж земельної ділянки (у тому числі за результатами аукціону), а також виконує інші умови договору
- Якщо власник ділянки хоче продати її іншій особі, ніж суб’єкт переважного права, такий намір не пізніше, як за три місяці, реєструється в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно як обтяження, а нотаріус, який буде посвідчувати договір, зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити про такий намір суб’єктів переважного права цінним листом з описом вкладень та повідомленням про вручення
- У разі якщо протягом двох місяців з дня повідомлення нотаріусом суб’єкт переважного права не повідомив нотаріуса належним чином про бажання скористатися переважним правом або відмовився від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, або не з’явився для його укладення без поважних причин у день і час, призначені нотаріусом, вважається, що такий суб’єкт переважного права відмовився від переважного права купівлі
- У разі порушення переважного права суб’єкт переважного права має право пред’явити до суду позов про переведення на нього прав та обов’язків покупця. Одночасно позивач зобов’язаний внести на депозитний рахунок суду грошову суму, яку за договором повинен сплатити покупець.
ЗАКОНОПРОЕКТ №2195. ЗЕМЛЯ – ВИКЛЮЧНЕ ЧЕРЕЗ ОНЛАЙН-ТОРГИ
Що передбачає законопроект:
- Організатор торгів через особистий кабінет публікує в електронній торговій системі оголошення про проведення земельних торгів, до якого додаються документи та матеріали на лот.
Оголошення і документи також публікуються на Єдиному державному порталі земельних торгів.
Усі етапи торгів відображаються в реальному часі так, щоб інформація була доступна для всіх учасників.
- Інформація про учасників до завершення торгів – конфіденційна;
- Торги проводитимуть лише за участі двох і більше осіб;
- Гарантійний внесок – не менше 30% стартової ціни продажу земельної ділянки або стартового розміру річної плати за оренду;
- Учасники поетапно збільшуватимуть ставки протягом трьох раундів. Один раунд – одне підвищення ставки;
- Мінімальний крок торгів – не менше 1% стартової ціни лота;
- З переможцем можна буде підписати договір купівлі-продажу, оренди, суперфіції чи емфітевзису ділянки;
- Після аукціону миттєво автоматично публікується протокол результатів земельних торгів;
- Дрібні фермери теж зможуть торгуватися. Великі державні та комунальні ділянки ділитимуть на менші – до 20 га.